– Jag vill inte dö än, sa hon.

Igår var jag inne på Söderbokhandeln efter jobbet. Har gått och funderat på att införskaffa mig Kungen i gult av Robert W. Chambers i ett par veckor, eftersom den getts ut i endast 500 exemplar.

Jag ställer mig vid kassan för att betala, då denna dialog utspelar sig:
– Vill du ha den inslagen?
– Nä, jag ska skrämma mig själv, säger jag.
– Ja, den är läskig.
– Har du läst den?
– Nej, jag vill inte dö än, svarar expediten.
Jag säger något om att jag får lägga den på hyllan ett tag då (för att spara på avlidandet).

Hur gör jag nu? Vågar jag läsa den? Har du läst den och lever fortfarande?

För övrigt har jag inte tittat på True Detective, men tänkte väl göra det efter bokens slut – men då kanske det är för sent? (Här infogar du som läsare själv passande skräcksoundtrack som avslut på inlägget).

IMG_1803

2 reaktioner på ”– Jag vill inte dö än, sa hon.

Lämna en kommentar